Wat biedt het kogelforum voor haar leden?
Als gast van het kogelforum heb je toegang tot een enorme hoeveelheid informatie. Niet alleen kun je profielen en ervaringen van verschillende soorten kogelvissen nalezen, ook kun je op de meest uiteenlopende vragen een antwoord vinden!
Maar er is meer! Voor onze leden hebben we nog meer categorieen beschikbaar gesteld. Deze onderwerpen zijn als gast niet leesbaar. Als lid heb je toegang tot aquariumdagboeken, marktplaats vraag & aanbod, artikelen, stellingen, nieuws, een speciaal gedeelte voor fun & off topic en "wie is wie" waar je de Nederlandse kogelvissenliefhebbers persoonlijk leert kennen.
Wil je volledig gebruik maken van alle mogelijkheden die het forum te bieden heeft? Maak dan hier je gratis account aan.
Kogelforum.nl gebruikt cookies om instellingen te onthouden. Klik hier voor meer informatie.
Maar er is meer! Voor onze leden hebben we nog meer categorieen beschikbaar gesteld. Deze onderwerpen zijn als gast niet leesbaar. Als lid heb je toegang tot aquariumdagboeken, marktplaats vraag & aanbod, artikelen, stellingen, nieuws, een speciaal gedeelte voor fun & off topic en "wie is wie" waar je de Nederlandse kogelvissenliefhebbers persoonlijk leert kennen.
Wil je volledig gebruik maken van alle mogelijkheden die het forum te bieden heeft? Maak dan hier je gratis account aan.
Kogelforum.nl gebruikt cookies om instellingen te onthouden. Klik hier voor meer informatie.
Schoonmaken aquarium
13 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Schoonmaken aquarium
heeft iemand een tip hoe je het beste je aquarium kan schoon maken? Ik bedoel dan het verwijderen van lege, kappote slakkenhuisjes? inmiddels liggen er al 80 slakkenhuisjes op de bodem in stukken en ik heb geprobeerd met zon waterstofzuigertje maar dan blijft gewoon alles liggen
alvast bedankt
alvast bedankt
-

Frits - C. travancoricus

Re: schoonmaken aquarium
Wat voor bodembedekking heb je?
Ik heb zand dus ik ga met een grootmazig netje over de bodem heen. Het zand blijft dan mooi liggen en de huisjes en andere troep gaat met het netje mee.
Anders moet je ze denk ik met de hand eruit halen.
Ik heb zand dus ik ga met een grootmazig netje over de bodem heen. Het zand blijft dan mooi liggen en de huisjes en andere troep gaat met het netje mee.
Anders moet je ze denk ik met de hand eruit halen.

True pufferlove does exsist!
-

Nanda - Moderator

Re: Schoonmaken aquarium
pincet?? of gewoon in je bodem drukken kan naar mijn idee geen kwaad.
-

resys - T. lineatus

ik haal eerst alle rotzooi weg met een stofzuigertje, dan vul ik bij daarna met een tuinslang haal ik de slakkenhuisjes weg. er komt wel veel water mee dus ik leg een schepnetje op de emmer die de huisjes opvangt en het water kan dan meteen terug de bak ik
overgens doe ik dit niet weekelijks.. ben ik te lui voor! spaar het meestal een week of 6
overgens doe ik dit niet weekelijks.. ben ik te lui voor! spaar het meestal een week of 6

Pebbels Rules:<3
-

Krazykaatje - T. nigroviridis

bedankt voor de tips.
Ik heb een soort van grind op de bodem liggen. Ik zal er wat zand in gooien de eerst volgende keer
Het is net of mijn Fahaka van kleur aan het veranderen is. Hij word wat geliger met zwarte strepen. In het begin was ie helemaal grauw
Ik heb een soort van grind op de bodem liggen. Ik zal er wat zand in gooien de eerst volgende keer

Het is net of mijn Fahaka van kleur aan het veranderen is. Hij word wat geliger met zwarte strepen. In het begin was ie helemaal grauw

-

Frits - C. travancoricus

Dat is meestal een goed teken
Heb je misschien een foto van 'm?
Heb je misschien een foto van 'm?Mmmmmmmmmmm-boeeeeeeeee
-

Lode - Beheerder

slakkenhuisjes laat ik gewoon liggen die vergaan vanzelf wel een keer en Floor bijt ze ook helemaal kapot
woorden schieten tekort voor onze jongens.
Drake Joëll en Ethan Noah papa en mama missen jullie
Drake Joëll en Ethan Noah papa en mama missen jullie
-

debby - T. lineatus

Mijn fahaka is nu aan het ontbijten, het is nu dus een rommeltje. Eten met mes en vork kan ie nog niet

debby schreef:slakkenhuisjes laat ik gewoon liggen die vergaan vanzelf wel een keer en Floor bijt ze ook helemaal kapot
Ik pulk die huisjes er iedere keer uit. Anders word 't een rommeltje
-

Frits - C. travancoricus

Haha hij maakt er een lekkere bende van.
Ik zuig dit soort vuil altijd af, met een schepnetje kan inderdaad ook. Vaak zitten er nog wel voerresten tussen, dus weghalen is inderdaad het beste
Ik zuig dit soort vuil altijd af, met een schepnetje kan inderdaad ook. Vaak zitten er nog wel voerresten tussen, dus weghalen is inderdaad het beste

Mmmmmmmmmmm-boeeeeeeeee
-

Lode - Beheerder

13 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Keer terug naar Zoetwater kogelvissen